středa 26. března 2008

Sufjan Stevens Live, Austin City Limits 2006


Mé oči spočinuly na krátkém (až bolestně krátkém, chci víc! Mehr Licht! Mehr Luft! Mehr Sufjan Stevens!) záznamu vystoupení Sufjana Stevense v rámci pořadu Austin City Limits. Pouhé čtyři písně (Jacksonville, Casimir Pulaski Day, Detroit a ještě jedna u které nevím jméno, ale má krásná slova) mě stačily na 25 minut přenést do hudebního nebe.
Vždycky jsem měl za to, že křehké a subtilní kráse Stevensovi hudby nemůže živé podání nijak prospět, právě naopak. Dobrá, uznávám, mýlil jsem se. Velmi bohaté nástrojové obsazení (několik míst pro dechy a smyčce) a hlavně úžasná zpěvačka a sexy zpěvačka Shara Worden připomínající Klárku Nemravovou tvoří směsici, která funguje zatraceně dobře. Sufjan Stevens je člověk, který v mých uších rehabilitoval banjo, tak hluboce spojené v mém dětství s Ivanem Mládkem (btw – Ivan Mládek je v současnosti nejoblíbenějším českým umělcem v Polsku, Jóžin z bážin je nejsledovanější virál polských návštěvníků TyTrouby). Sufjan Stevens je člověk, který když zpívá o Detroitu nebo Chicagu mám chuť balit a bookovat letenky (a to jsem člověk, který z duše nenávidí cestování). Sufjan Stevens je křesťan a přesto jeho muzika není ideologická agitka. (O mém [rozpačitém, nedořešeném, negativním???] vztahu k tzv. křesťanské hudbě někdy v budoucnu).
Nedá se nic dělat, musím dát 10/10. (už jenom proto, že o Come On, Feel the Illinoise! asi tady psát nebudu, a tahle deska je opravdu jedna z nejlepších, které jsem kdy slyšel)
Martine, Matěji co budu dávat dál, když hned druhý příspěvek je na 10/10?
P.S.:Všichni zúčastnění mají na zádech křídla, takže vypadají jako motýli, nebo ptáci, ale já bych svůj dojem popsal spojením – indiánští andělé.

4 komentáře:

martin-matej řekl(a)...

Koukám, že kromě tichého obdivu dobré, české country muziky nás spojuje i Sufjan...

Carevic řekl(a)...

To rozhodně. Myslíš, milý Martine, že ty naše výtvory někdo čte, bude číst? Anyway, tenhle krátký koncert ti mohu poskytnout ve vynikající kvalitě.

martin-matej řekl(a)...

O koncert mám enormní zájem a jestli sem někdo chodí zjistím tak, že zavedu statistiky a dám ti vědět.

Carevic řekl(a)...

V pondělí jedu na pastorálku, tak to vezmu s sebou.