středa 19. března 2008

Switchfoot - Oh! Gravity

Kapelu Switchfoot jsem poprvé zaregistroval na počátku roku 2002, kdy se mi do ruky dostal soundtrack k filmu A Walk to remember a byl jsem celkem mile překvapen. Příjemná rocková hudba ve mně nezanechala hluboké vzpomínky, ale jméno kapely mně dostatečně uvízlo v paměti. A proto jsem byl mile potěšen, když recenze nejnovějšího cédéčka této pětice ze San Diega zbyla právě na mě.

Není moc křesťanských kapel, které by se výrazněji prosadily v "nekřesťanské" poulární hudbě, ale pár takových jmen přeci jen známe. Switchfoot patří rozhodně mezi ně, a proto jsem byl velice zvědav co předvedli na své poslední nahrávce s názvem Oh! Gravity.

Switchfoot je surfařský termín a znamená "zcela změnit směr a jít přímo proti vlně". A to se taky odrazilo v jejich hudbě. Pánové totiž vidí a žijí život jinak, než jiné rockové kapely a tato odlišnost se projevila i na jejich posledním cédéčku!

Album odstartovala skvělá pecka nesoucí název celého alba Oh! Gravity, která připomíná kapely typu: Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand nebo Arctic Monkeyes a naznačila znatelný vývoj této kapely, která ze svého svižného popíku přitvrzuje a syrovost je jí poslední dobou vlastní. Skladby, které na albu následují jsou poměrně zábavné a to nejen kvůli sympatickému hlasu zpěváka Jonathana Formana, ale také díky překvapivým změnám rytmu.

Na CD naleznete z velké části rychlejší skladby, ale chybět nebude ani několik pomalých songů, které z velké části (ostatně jako skoro všechny písničky) napsal a otextoval Jonathan Forman, který je tou pravou duší kapely. Sound alba je výborný a jistě za to může zkušený producent Tim Palmer, který z chlapců dostal maximum a takřka každá píseň pod jeho vedením má potenciál hitu. Kluci (Jonathan Foreman – zpěv, el. kytara, Tim Foreman – basovka, Chad Butler – bicí, Jerome Fontamillas – el. kytara, klávesy, Andrew Shirley – el. kytara) sami tvrdí, že milují surfování, hudbu a jejich Stvořitele, kterého na svém šestém řadovém albu oslavují nejen v textech, ale i v nápaditých kytarových riffech.

Oh! Gravity má jeden z nejlepších bookletů, jaké jsem měl čset za svůj krátký život vidět a mimoto vám musím prozradit, proč mi jsou chlapci sympatičtí: Switchfoot jdou s dobou a na serveru YouTube mají svůj videoblog (k prohlédnutí – zde) a také vytváří poměrně dost klipů, bez kterých se žádná větší kapela neobejde (zavítejte na domovskou stránku - www.switchfoot.com).

Toto album není asi určeno pro všechny posluchače křesťanské muziky, ale ti, kteří holdují klasickému soft/rocku ho vřele doporučuji!

martin-matej
Dávám 7/10

Žádné komentáře: